8 Mayıs 2014 Perşembe

DOKUNMATİK ROBOT DRAMA OYUNU :)

AMAÇ: İşbirliği kurabilmek için birlikte uyumlu hareket edebilmek
SÜREÇ:  Büyük gurupta paralel çalışma. İkişer kişilik guruplar. rol değiştirme
MALZEME: -
DRAMA OYUNU: Öğretmen sınıfı ikişer kişilik küçük guruplara ayırır. Her gurupta bir çocuk yönlendiricisi ve yön verilen robotlardır. 3 aşamalı bir oyundur. 

1. aşama: Yönlendirici robotlar yönlenen(robotlara) hiç konuşmadan dokunarak yön verir ve odada gezdirir. Yönlendirici çocuk robotun göğsüne dokunduğunda ileriye doğru yürüyecektir. Sağ omzuna dokunduğunda sağa, sol omzuna dokunduğunda sola doğru dönerek yürüyecektir. Başına dokunduğunda oturacak, elinden tuttuğunda çömeldiği yerden kalkacaktır. Bu komutlar robotlar tarafından iyice anlaşıldıktan sonra, guruplar odada gezmeye başlayacaklar ve yönlendiren çocuklar robotları sınıfın içinde istediği gibi yönlendirirler. Aralarında hiç iletişim yoktur. Daha sonra roller değiştirilerek devam ettirilir.
2.aşama: Yönlendirici çocuklar bu kezde konuşarak robotları yönlendireceklerdir. Bu sırada yönlendiren robotlar konuşabilir, ancak robot rolünde ki konuşamaz. Roller değiştirilerek ikinci aşama sonlandırılır.
3.aşama: Bu aşamada yönlendirici robot yönlenen robotu, elinden tutarak ve konuşarak odada gezdirir. Bu aşamada yönlendirici çocuk ile robot arasında sözlü iletişime olanak sağlar. Çocuklar bu şekilde bir süre odada dolaştıktan sonra, rol değişimiyle çalışma devam ettirilir. 


           TARTIŞMA AŞAMALARI
ZİHİNDE CANLANDIRMA:  Her aşamaya katılan çocukların farklı rollerde ki katıldığı etkinliği zihinde canlandırmaları istenir.

TANIMSAL DÜZEY: Drama oyunun nasıl oynadığını oyunda neler yaptıkları sorulur.
DUYGUSAL DÜZEY: Çocuklara oyunda neler hissettikleri sorulur. Özellikle üç farklı rolde yönlendirmenin nasıl olduğu sorulur. Hangi rolde kendini daha rahat hissettin? gibi sorularak iletişimde farklı rollerin insan hayatında ki önemi anlaşılır.
BİLİŞSEL DÜZEY:  Robotun insan yaşamında ki olumlu ve olumsuz özellikleri? İyi bir iş birliğinin oyunun hangi aşamasında uygun tanımı tamamladığı çocuklara sorulur.
YAŞANTISAL DÜZEY: Evde yada yaşamın diğer yerlerinde robota benzer aletlerin olup olmadığı sorulur.
DRAMA OYUNU GELİŞTİRME DÜZEYİ: Gelecekte ki robotlardan hangi alanlarda ve işlerde yararlanabileceği çocuklara sorulur.
DESTEKLEYİCİ ETKİNLİK: Çeşitli işlerde yapılmış robot resimlerini boyamaları çocuklardan istenir.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder