AMAÇ: Hareketlerle işbirliği yapabilme
SÜREÇ: Büyük gurupla birlikte hareket etme
MALZEME: Kartondan renkli balıklar, ip, hareketli müzikDRAMA OYUNU: Öğretmen kartona çizip hazırladığı renkli balıkları keser ve balıklara birer delik açar. İpleri deliklerden geçirir. Her çocuğun belinde 4 ayrı renkte balıklar bulunmaktadır. Öğretmen eğlenceli hareketli müzik hazırlar. Öğretmen çocuklara ''çocuklar herkes birbirinin balıklarını basarak balıkları yakalamaya çalışacaksınız, ama kendi balıklarınızı da korumak zorundasınız'' der. Öğretmen müziği açar ve çocuklar müzik eşliğinde birbirlerinin balıklarını yakalamaya çalışırken, öğretmen kırmızı balıkları yakalayın der ve 1 dakika çocukların yakalanması için süre verir. Sırasıyla mavi,, yeşil, sarı balıkları yakalamaya çalışırlar. Drama oyunu bu şekilde devam eder. Müzik bittiğinde her çocuk yakaladıkları frklı renklerde ki balıkları ortaya koyarlar ve renkli balıkları sayarlar.
TARTIŞMA AŞAMALARI
ZİHİNDE CANLANDIRMA: Şimdi herkes kendini balık gbi düşünerek denizde yüzdüğünü düşünsün.
TANIMSAL DÜZEY: Çocuklardan birde yapılan drama oyununu anlatmaları istenir.
DUYGUSAL DÜZEY: Balıkları yakalarken ne hissettin?
BİLİŞSEL DÜZEY: Hangi renk balıkları yakaladınız?
YAŞANTISAL DÜZEY: Daha önce hiç balık yakaladınız mı?
GELİŞTİRME DÜZEYİ: Balıklar yerine başka hangi hangi hayvanları yakalayabilirdiniz?
DESTEKLEYİCİ ETKİNLİK: Çeşitli artık materyallerle gurup çalışması yapılarak denizaltı yapılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder