SÜREÇ: Büyük gurupta bireysel katılım
MALZEME: Çocuk sayısı kadar A4 üzerine çizilmiş kalp resmi ve yine çocuk sayısı kadar yara bandı
DRAMA OYUNU: Her çocuk daire biçimde o tutturularak, kalp resimleri ve yara bantları koyulur.Sonra öğretmen yara bandının bedensel yaralanmalar için olduğunu, kalp resminin de duygusal durumları gösterdiğini söyler. Öğretmen duygusal yada bedensel uyarıları anlatan çeşitli cümleleri okur. Yara beden yaralanmasıyla yara bandı yaranın üzerine, kalp yarası ise kalp resmi ile kalbin üzeri bastırılır. Daha sonra çocuklar bedensel yaralanmanın yada duygusal yaralanmaları ile ilgili bir olay durumu anlatılır. Diğer çocuklarda onun yarasının türünü (bedensel-duygusal) belirlemeye çalışırlar.
TARTIŞMA AŞAMALARI
ZİHİNDE CANLANDIRMA: Her çocuk yara bandı yada kalp resmi gerektiren durumları düşünür, gözleri kapalı olarak zihinde canlandırır.
TANIMSAL DÜZEY: Çocuklardan yapılan çalışmayı anlatmaları istenir.
DUYGUSAL DÜZEY: Çocuklardan, yara bandı ve kalp resmi gerektiren durumda neler hissettikleri sorulur.
BİLİŞSEL DÜZEY: Çocuklardan yara bandı yada kalp resmi gerektiren durumları bulup söylemesi istenir.
YAŞANTISAL DÜZEY: Çocuklardan gerçek yaşamda başından geçen yara bandı yada kalp resmi gerektiren durumları anlatmaları istenir.
DESTEKLEYİCİ ETKİNLİK: Çocuklara büyük olarak çizilmiş kalp resmine ve yara bandı resmi içine bir olayı resmetmeleri istenir. Resimler A4 boyutunda olmalıdır.
BEDENSEL VE DUYGUSAL YARALANMA DURUMLARI
- Çok sevdiğin bir oyuncak kırıldı.
- Arkadaşın doğum gününe gelmeyecek
- Elin kapıya sıkıştı.
- Okul birgün tatil edildi.
- Parmağına iğne battı.
- Ayakkabının teki kayboldu.
- Alnına kar topu geldi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder